Fra styremøte 15. august 2019
- Villa fyr er opptatt den helga vi først ønsket, så helgaturen er flyttet til 20.-22. september.
- Byggesaken går sin gang. Vi har snart fått inn anbud på alt arbeid som ikke skal gjøres på dugnad. Så blir det å søke om støtte. Byggearbeidet starter i løpet av høsten.
- Økonomien i klubben er grei.
Møtet ble avsluttet med en lang og rask tur på fjorden for de lange, raske herrer
Referat fra styremøte
14. februar 2019
1 1. Aktivitetsplan for våren 2019
Planlagt i store trekk (se under). Har du lyst til
å ta ansvar for noen av turene? Send melding til Bodil!
2. Klubbutvikling/HMS-møte på
Stjørdal 28. februar kl. 18 - 21.
Asle og Bodil får til å dra. Resten av styret er
opptatt. Er det andre i klubben som er interessert i å bli med? Hjertelig
velkommen!
3. 8-timers
førstehjelpskurs.
Dyktige folk fra AMK-tjenesten har sagt
seg villige til å holde kurs, og vi får låne lokaler på Ambulansefag på Olav
Duun vgs. Tidspunkt kommer etter hvert. Det blir antakelig i april.
4. Representanter til Padletinget
på Gardermoen 5-6 april
I år ønsker NKK å delta, og styret kan sende
inntil tre personer. Torstein og Asle kan stille, og da må vi også ha en kvinne
med (begge kjønn skal være representert). Wenche sjekker om hun får det til. Om
ikke stiller Bodil
5. Klubbhus
De fra styret som får det til, skal ha møte med
leder Geir Flakken på Sagbruksmuseet uke 9 for å diskutere det videre arbeidet.
Før vi evt. setter i gang med bygging, vil det bli avholdt et ekstraordinært
medlemsmøte.
6. Kompetanseheving
Det er ønskelig at flere i klubben tar teknikkurs
og aktivitetslederkurs. Vi undersøker med veiledere i nærheten om det blir satt
opp kurs eller om vi evt. kan leie inn kursholdere. Forslag på styremøtet om at
klubben kan dekke noe av/hele kursavgiften. Dette må evt. tas opp på
medlemsmøte.
Takk for et fint møte!
Ref./Bodil
Fra styremøte 15. august 2019
- Villa fyr er opptatt den helga vi først ønsket, så helgaturen er flyttet til 20.-22. september.
- Byggesaken går sin gang. Vi har snart fått inn anbud på alt arbeid som ikke skal gjøres på dugnad. Så blir det å søke om støtte. Byggearbeidet starter i løpet av høsten.
- Økonomien i klubben er grei.
Møtet ble avsluttet med en lang og rask tur på fjorden for de lange, raske herrer
Referat fra styremøte 14. februar 2019
Referat fra årsmøtet 2019
https://drive.google.com/file/d/1VUF9EjZxoLhZryK7VhqXucQI4ceUblMO/view
Referat av styremøte 17.10.18
Til stede: Geir, Magne, Karoline, Asle og Bodil.
1. Søke kulturmidler
Søknadsfristen i 2018 er 28. oktober. Asle og Bodil ordner.
2. Økonomi
Fra Ny-Ålesund har Jon sendt en oversikt som viser at vi har brukt noe
mer enn budsjettert så langt i år.
Kommentarer:
-
Noen av utgiftene er utstyr som vi fikk stønad inn
til i fjor. Dermed er noen utgifter egentlig knyttet til fjoråret. Vi bruker en
del penger på turer, bassengtrening osv., og i styret er det enighet om å
prioritere sånn. Vi har fortsatt ca. 72 000 kr på bok, og det er ikke noe
mål å ha mye penger stående der.
3. Medlemsoversikt
Vi har per nå 106 betalende medlemmer. Rekord J
4. Kontainerplasser
Plassene skal nummereres og liste over hvem som har hvilken plass
henges på innsiden av døra. Espen var ikke til stede på møtet, men Geir lovte å
ta jobben sammen med ham.
5. Padlejulebord og andre førjuls-aktiviteter + litt etter jul.
Padlejulebordet er 3.-4. november og har 500 kr i egenandel. Da støtter
klubben hver deltaker med ca. 150 kr. Prisen inkluderer overnatting i seng (ta
med egne sengeklær) + kveitemiddag lørdag kveld. Påmelding på Facebook eller
til namdalkajakklubb@gmail.com
Adventspadling søndag 2.des. kl. 12
Padlejulebord fredag 11.januar
Årsmøte torsdag 24. januar.
6. Bassengtrening
Vi tar bassengtrening når det passer for Oasen. Vi legger opp til
inntil 20 bassenghelger i løpet av vintersesongen. Disse blir annonsert på
Facebooksiden, og vi skal prøve å få dem lagt inn på hjemmesiden også.
Det er kommet ønske fra Oasen om at ansatte kan få prøve kajakk en
fredagskveld. Styret mener at vi må få til det.
Evt.
Utskifting i styret.
Noen av styremedlemmene ønsker å trekke seg til årsmøtet. Det er en
trivelig og lite krevende styrejobb, men det er fint at de samme ikke blir
sittende for lenge. Ta gjerne kontakt dersom du kan tenke deg å gå inn i styret!
Skifte av tak på klubbhuset. Forslag om å vente til noe kulde har satt
seg eller evt. begynne torsdag 25.oktober dersom værmeldingen holder seg.
Dugnad vil bli annonsert med relativt kort varsel.
Ra Gjensidigestiftelsen.
Vi
jobber med å få tak i en tralle fra USA. Bodil kontakter Gjensidigestiftelsen
og hører om vi kan omdisponere midler eller vente og se, kanskje over fristen.
4.
Erfaringer så langt med utlån/utleie av utstyr. Er det behov for
presiseringer/endringer av reglene?
Det er
mye bruk av utstyret, og folk er flinke til å gjøre opp for seg. Veldig positivt.
Ny
regel: Tillate at folk tar kajakker med seg på dagstur ut fra andre plasser enn
museet, også på privattur. Få tak i utstyr til å feste kajakker på taket
Presisering:
Skriv i boka når du drar ut og mål for turen. Kvittere når du er kommet inn.
Bodil
prøver å få Vipps-ansvar overført til Jon.
5. Nye medlemmer.
5. Nye medlemmer.
Det er
kommet en del positive, yngre tilskudd i klubben. Hvordan ivaretar vi dem på
best mulig måte?
Forslag
til årsmøtet: Få inn en representant fra den yngre garde i styret.
Bodil oppfordrer
dem til å komme på neste fellespadling så de blir kjent med hverandre.
6. Polokurs
Vi har fått tilbud om gratis kursing i kajakkpolo. Det
eneste vi skal stille med er bassengleie + en badevakt. I tillegg får vi i et
år låne en tilhenger med ti polokajakker og alt nødvendig utstyr. Tilhengeren
står i Stavanger, og vi må selv sørge for å få den hit.
Dette skal gjøres:
Avtale med Instruktør og Oasen: Asle/Bodil
Avtale med Instruktør og Oasen: Asle/Bodil
Sjekke lagringsplass: Asle/Kjell Martin
Sjekke hva det koster å få transportert utstyr opp fra
Stavanger: Jon
7.
Evt.
Jon
gjorde greie for økonomien i klubben. Grei økonomi. Driftsinntekter minus
utgifter så langt i år er ca. 30 000 kr.
Ref.Bodil
Regler og pris for leie av utstyr
Skriv opp i utleieboka hva du tar med deg, og husk å
kvittere for innlevering. Skriv i turboka når du drar ut, og sørg for å kvittere når du er kommet inn.
Du må
minimum ha grunnkurs for å låne utstyr utenom klubbturer
Etter
endt tur skal utstyret henges på plass
i klubbhuset slik at det kan tørke. Du skal
IKKE ta utstyret med deg heim.
Priser for utleie
·
Kajakk med vest, spruttrekk og åre: 500 kr/år
·
Kajakk med utstyr på kurs: 400 kr
·
Kajakk/dobbeltkajakk en enkelt gang: 150 kr
·
Tørrdrakt med padlesko: 100
kr per gang
Føttene i drakten er sårbare så husk ALLTID å ta på deg padlesko
straks du har tatt tørrdrakten på.
·
Tørrdrakt på kurs: 400 kr
Betales til kontonr. 4448.11.81442
eller Vipps til 109930
Husk å skrive hva
betalingen gjelder 😊
Referat fra styremøte i Namdal kajakklubb 15.08.2016
Aktivitetsplan
Planen fylt ut og publisert. Det blir en
aktiv og fin høst!
Dugnad
Klubbhuset skal males og det skal snekres
platting framom kontainerne slik at ikke så mye sand blir dratt inn. Mandag
22.august kl. 18 møtes vi og ordner.
Et landsomfattende prosjekt for merking av
turstier som nå også skal omfatte padleruter. Asle og Bodil har vært på
befaring med sentrale aktører i prosjektet, og vi har lagt noen av de
foreslåtte rutene opp som klubbturer i høst. Da får vi bedre til å vurdere og
beskrive dem. Enighet om at klubben ikke har kapasitet til å involvere seg
hardt i prosjektet, men det kan være interessant å delta litt.
Søknad
Gjensidigestiftelsen
Vi søker om støtte til innkjøp av
tilpasset kajakk og hjelpemidler til padling for funksjonshemmede. Det er
engasjement i klubben for kursing og turer som passer for de fleste – uavhengig
av fysiske forutsetninger. Søknadsfrist 15.sept.
HMS-dokument
Klubben bør ha en HMS-dokument som sier
noe om hvordan vi unngår uønskede hendelser og hvordan vi går fram dersom noe
likevel skjer. Bodil har forslag til dokument med til neste styremøte, der vi
reviderer det i fellesskap.
Det er kommet ønske om noe felles caps,
t-skjorte eller lign. Vi sjekker om Tor Arthur har flere t-skjorter og vurderer
hva vi kan gjøre videre.
Vi burde hatt et skilt med klubbens navn
på klubbhuset. Forslag til utforming som en grønlandsåre med inngravert navn.
Dersom noen føler seg kallet til å ta på seg dette kunstneriske oppdraget, er
det bare å gi beskjed til noen i styret.
Neste
styremøte: 26. oktober
Ref. BodilB
Ingen kommentarer:
Legg inn en kommentar